“TSE ile Sektör Buluşmaları” ASO 1.OSB ev sahipliğinde gerçekleştirildi
Ankara Sanayi Odası ile Türk Standartları Enstitüsü işbirliğinde “TSE
Sektör Buluşmaları” etkinliği ASO 1.OSB ev sahipliğinde düzenlendi. Etkinliğe
Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Dr. Çetin Ali Dönmez, ASO Başkanı Seyit
Ardıç,TSE Başkanı Mahmut Sami Şahin, ASO 1. OSB Başkanvekili Namık Kodaman,
Yönetim Kurulu Üyesi Serdar Tütek,ASO Başkan Yardımcısı Ercan Ata, Yönetim
Kurulu Üyeleri Burcu Özbozkurt, Halit Erol, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
Metroloji ve Sanayi Ürünleri Güvenliği Genel Müdürü Mehmet Bozdemir ile
sanayiciler katıldı.
Toplantının açılış konuşmasını yapan ASO 1. OSB Başkanvekili Namık
Kodaman, katılımcılara ASO 1.OSB’nin faaliyetleri hakkında bilgiler verdi.
Üretimde ve ihracatta yakalanan başarı hikayesinin daha ileri taşınabilmesi
için standartların çok önemli olduğunun altını çizen Kodaman, ”Türkiye’nin
rekabet gücünü artıran, ulusal ve uluslararası düzeyde ticaretini
kolaylaştıran, standardizasyon, uygunluk değerlendirme, deney ve kalibrasyon
faaliyetlerini etkin ve güvenilir olarak sağlayan TSE, Ankara sanayisi ve
ticaretine yön veren ve göz bebeği kuruluşlarımız olan ASO, ATO ve ATB iş birliğinde
düzenlenen “Sektör Buluşmaları” toplantısına ev sahipliği yapmaktan mutluluk
duyuyoruz” diye konuştu.
ASO Başkanı Ardıç, etkinliğin açılışında yaptığı konuşmada, Türkiye'nin
Cumhuriyet'in 2. yüzyılına dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olma hedefiyle
girdiğini söyledi. Bu hedefin lokomotifinin üretim ve ihracat olduğunu
vurgulayan Ardıç, “Bunu sağlamak için de sanayide yeşil dönüşümü ve dijital
dönüşümü gerçekleştirmemiz gerekiyor. AR-GE, inovasyon, tasarım ve
markalaşmayla ilgili çalışmalarımızı yoğunlaştırmamız büyük önem taşıyor” dedi.
Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Çetin Ali Dönmez de konuşmasında,
TSE'nin Türk sanayisine daha fazla katkı sunabilmesi için çalıştıklarını ve
ilgili kurumlarla istişare içinde olduklarını ifade etti. Standardizasyonun her
sektör için önemli olduğunu belirten Dönmez, tüm sektörlerin başta TSE'nin
laboratuvarları olmak üzere tüm illerdeki test merkezlerini aktif kullanması
gerektiğini söyledi.
Dönmez, sanayi odalarının bünyesinde de standartlar konusunda çalışan uzman ekiplerin olması gerektiğini belirterek, şunları kaydetti:
"Sanayicilerimizle birlikte sadece ihracatta değil, ithalatta da
uyanık olmamız lazım. İthalatta Türkiye'ye kalitesiz, standart dışı malların
girmesini elimizden geldiğince teknik engellerle önlememiz gerekiyor. Türkiye
Uzak Doğu ülkelerinin kalitesiz mallarının pazarı olmaması lazım. Tüketiciye
yönelik ucuz, kalitesiz ürünler sanayicimizi mahvediyor. Ticaret Bakanlığında
yaptığımız toplantıda da gündeme getirdik, 'CE' işareti olmayan, bizim
standartlarımızın geçerli olduğu alanda, dışarıdan gelen ürünlerin standartlara
uygunluğunu test ve analiz etme konusunda mutabakata vardık."
TSE Başkanı Mahmut Sami Şahin de TSE'nin birçok uluslararası ve bölgesel
standardizasyon kuruluşunda aktif rol üstlendiğini belirtti. Değişimde söz
sahibi olabilmek için standardizasyonun önemine vurgu yapan Şahin, "Sanayi
ve ticarette büyük dönüşüm yaşanıyor. Bu dönüşümler üretimin ilk aşamasından
tüketimin son noktasına kadar tüm süreçleri derinden etkiliyor ve değiştiriyor”
dedi.
Açılış konuşmalarının ardından TSE’nin üst düzey yöneticileri Ankaralı
sanayicilerin sorularını yanıtladı.