ASOSEM’DE EĞİTİM ALAN KURSİYERLERE SERTİFİKALARI TÖRENLE VERİLDİ
Aile,
Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) ve Türkiye
Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ile Ankara Sanayi Odası (ASO) işbirliğiyle
gerçekleştirilen Mesleki Eğitim ve Beceri Geliştirme İşbirliği Protokolü
(MEGİP) projesi çerçevesinde eğitim alan kursiyerlere sertifikaları Ankara
Sanayi Odası (ASO) 1.Organize Sanayi Bölgesinde (OSB) düzenlenen törenle
verildi. Kursları başarı ile bitiren öğrenciler hem mesleki yeterlilik belgesi
sahibi oldu hem de iş imkanına ulaştı.
Törene
ASO Başkanı Nurettin Özdebir, İŞKUR Genel Müdürü Bekir Aktürk, Sincan Kaymakamı
Abdullah Küçük, Sincan Belediye Başkanı Murat Ercan, Sincan İlçe Milli Eğitim
Müdürü Ayfer Yıldırım, ASO 1.OSB Başkan Vekili Mustafa Bozkurt, ASO 1.OSB
Yönetim Kurulu Üyesi Serdar Tütek, Bölge Müdürü Cüneyt Çalık, ASO Eğitim Vakfı
Üyeleri, ASOSEM idareci ve yöneticileri, sanayiciler ve sertifika almaya hak
kazanan kursiyerler katıldı.
Toplantının
açılış konuşmasını yapan ASO 1.OSB Yönetim Kurulu Üyesi Serdar Tütek,
davetlilere ASO 1.OSB’de yürütülen çalışmalar ve ASOSEM’İn faaliyetleri
hakkında bilgiler verdi. ASOSEM iş modelinin Türkiye’de mesleki ve teknik
eğitimin yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkı sağlayacak önemli bir
çalışma olduğunu belirten Tütek,” 2017 yılında hayal ederek başladığımız ASOSEM
projesinde bugün geldiğimiz noktayı görmek bizlere gurur veriyor. Proje
kapsamında başarılı olan ve eğitim sonunda hak ederek aldıkları Mesleki
Yeterlilik Belgeleri için buradaki kursiyerlerin her birini teker teker tebrik
ediyorum Sizlere proje hakkında kısa bilgiler vermek istiyorum. ASOSEM aslında
küçük küçük birçok doğrunun bir araya gelmesinden oluşmuş, çok yönlü, çok
disipline sahip bir eğitim ve istihdam merkezidir. Tüm paydaşların ortak bir
amaç için titiz bir şekilde çalışmakta olduğu bu projede,çok önemli bir fark
da,burada tüm paydaşların kazanmasının modellenmiş olmasıdır ”dedi.
Sertifika
töreninde konuşan ASO Başkanı Nurettin Özdebir, Ankara’da 13 Organize Sanayi
Bölgesi’nin bulunduğunu ve bu OSB’lerde çalışacak nitelikli işgücüne ihtiyaç
olduğunu belirtti. Özdebir,
"İnsanımızın beceri eksikliklerini tamamlayarak ülkemiz için katma değer
yaratacak, büyümesine katkıda bulunacak, kendi ekonomik bağımsızlıklarını
kazanabilecekleri donanımda yetiştirmek için bu programları başlattık. Her yıl sadece bu bölge için minimum 2 bin
500 kişi civarında yeni istihdam ihtiyacımız var. Bu kişileri burada
yetiştirmeye çalışıyoruz" ifadelerini kullandı.Türkiye’nin genç ve dinamik
bir nüfusu olduğunu dile getiren Özdebir, “Bu nüfusumuzu ne kadar iyi eğitirsek
ülkemiz ekonomisine çok önemli katkıda bulunmuş oluruz. Önemli olan
üniversiteyi bitirmek değil. Üniversite de edinmiş olduğunuz tecrübelerle ülke
ekonomisine katkıda bulunabilmektir. En değerli varlığımız olan gençlerimizi
heba etmeyelim. Onları iyi eğiterek elde ettikleri becerilerle ülkemize kazandıralım” dedi.
İŞKUR
Genel Müdürü Bekir Aktürk de iş gücünün niteliğinin geliştirilmesi ve bunun
arttırılmasının önemli olduğunu söyledi. Aktürk, “Hem sanayicilerimizle hem
işverenlerimizle güçlü bir diyalog halinde, mesleki eğitim kurslarımızla, aktif
eğitim kurslarımızla destek sağlıyoruz bunun en önemli örneklerinden biri bu
gün başarı belgelerini teslim edeceğimiz Mesleki Eğitim ve Beceri Geliştirme
İşbirliği Protokolü (MEGİP), bu program mesleki eğitim kursları ile iş başı
eğitim programlarını harmanladığımız bir program. Ankara Sanayi Odası (ASO) ile
bu uygulamayı 2019 yılında başlattık. 2019’da 119 kursiyerin tamamını, 2020
yılında ise 542 kursiyerin yüzde 97’sini istihdam etmiş olduk. 2021 yılında
ASOSEM ve ASO ile CNC operatörlüğünden tornacılığa, kaynakçısından, dikiş
makinesi operatörüne kadar yaklaşık 10 farklı meslek kursları ile devam
ediyoruz. Bu MEGİP projesinin bir artısı da kurs bittikten sonra kursiyerlerin
mesleki yeterlilik belgesine sahip olması. Diğer kurslarda yeterlilik belgesi
olmuyor. İstihdam için yeni programlar oluşturmaya da devam ediyoruz. Bu
projede emeği geçen bütün paydaşlarımıza da sonsuz teşekkür ediyorum”
açıklamasında bulundu.
Sincan
Belediye Başkanı Murat Ercan ise Sincan Belediyesi içinde 5 OSB olduğunu ve
bunların içinde en büyüğünün ASO 1. OSB olduğunu söyledi. Ercan, “ASO 1.OSB
Yaklaşık 50 bin kişiye iş imkanı sağlıyor. Her yıl 2 bin 500 kişiye ihtiyacı
oluyor büyüdüğü için. Bu da nitelikli elaman olarak aranıyor tabi. Bizde burada
gençlerimize hem meslek kazandırıyoruz hem de sonrasında aranan eleman olarak
iş imkanı buluyor. İstihdam sağlama konusunda biz Sincan Belediyesi olarak
elimizi taşın altına koymaktan çekinmiyoruz. İşin duyurulmasından, tanıtımına
kadar servisinden, lojistiğine kadar her türlü deştiği vermekten mutluluk
duyuyoruz” diye konuştu.
Sincan
İlçe Milli Eğitim Müdürü Ayfer Yıldırım ise MEGİP projesi kapsamında eğitim
alan öğrencilerin belgelerini alarak yeni ufuklara emin adımlarla yelken açtığını dile getirdi. Yıldırım,” Milli
Eğitim ailesi olarak da bizler mesleki ve teknik eğitimin, eğitim bileşenleri
içinde ayrı bir yeri olduğuna biliyor;
bu alanda iş gücünü ortaya çıkarmak, eğitimle ekonominin bağlantısını
güçlendirmek asli görevlerimiz arasında yer almaktadır. Bu anlamda sektörle
işbirliği çalışmalarına önem veriyoruz” dedi.